מדוע רוב השותפויות מתפרקות?

נדב בורלא // 27.6.2023

מרבית השותפויות העסקיות לאו דווקא מתחילות משותפויות עסקיות אלא מחברות או משפחה. מצד אחד זה יתרון די גדול ומצידו השני – סיכון שקט שהרוב לא חושבים עליו.
פתיחת עסק היא תחושה של חלום מתגשם, אחרי הרבה זמן שישב בדימיון… במרוצת הימים הדברים לא תמיד מסתדרים כמו שחשבנו והשותף, רואה דברים אחרת מאיתנו, חושב ופועל אחרת מהדרך בה אנו היינו בוחרים, מה שמוביל ללא מעט קונפליקטים שמעיבים על מערכת היחסים וכשמערכת היחסים מתחילה להתפורר העסק צועד בעקבותיה.

חוסר הסכמה בין הצדדים הופך די בקלות לוויכוחים ומשם מגלים מדרון חלקלק שעלול להוביל למלחמות התשה ופירוק השותפות. הסיבה המרכזית פתיחת עסק עם חברים או מכרים קרובים היא הפחתת הלחץ- אני לא לבד, יש מישהו איתי. זה באמת נכון, עד שפוגשים את המציאות ואז זה מתהפך- הוא מפריע לי, למה אני תמיד עושה יותר ממנו, המחשבות והרגשות האלו מצטברים ופוגעים בכל חלקה טובה. אחד הדברים שגורמים לכך היא חלוקת תפקידים לא ברורה או מאידך לא מדויקת ואז יוצא מצב שבמקום שהשותפים יעבדו כצוות הם עובדים אחד כנגד השני.

אל תבינו לא נכון- זה לא אומר ששותפויות שהגיעו למצב כזה עתידות להסתיים כך…
קיימים שלל פתרונות לגשר בין הצדדים ולמצוא צורת עבודה שתהיה נוחה ובעיקר יעילה כדי להחזיר את העסק למסלול או הרבה מעבר לכך – להביא אותו לנסיקה פורצת דרך.

זה בסדר ואולי אפילו חשוב שאין הסכמה בכל דבר כי לכל אחד זווית אחרת שיכולה לשפוך אור על דברים שאנו לא רואים מנקודת מבטינו מה שיכול להרחיב את הראיה העסקית הרחבה
יש משפט שאומר ש ”אם 2 השותפים מסכימים על כל דבר סביר שאחד מהם מיותר”. אי הסכמה לא חייבת להתגבש לתוך סכסוך, משבר או כאוס, היא יכולה די בקלות להפוך לסינרגיה שממנפת את הקיים למצב טוב הרבה יותר.

אם אתם רוצים לראות שינוי משמעותי ומהיר בנקודות משבר בשותפויות- המלצתי היא להיעזר בזוג עיניים נוסף ואובייקטיבי, שיוכל לראות ולשמוע את שני הצדדים, לפרק את הסיטואציה למקטעים וחלקים נפרדים על מנת לטפל בצורה אפקטיבית ולהציג פרספקטיבה נוספת, חדשה ומיטבית. הנקודה בה אתם נמצאים כרגע- פחות חשובה, יותר חשוב לאן אתם יכולים להגיע.

Scroll to Top